Verschil CrossClimate en CrossClimate plus uitgelegd

Wie op zoek is naar één van de best verkochte en gemiddeld uitstekend beoordeelde all season banden kan zomaar uitkomen bij de Michelin CrossClimate of de CrossClimate plus. Dit terwijl Michelin deze autoband zelf aanprijst als een zomer- en winterband in één en niet als een all season band. In de praktijk komt dit natuurlijk op hetzelfde neer: je kunt er namelijk in alle seizoenen veilig mee de weg op. De CrossClimate werd in 2015 geïntroduceerd en gaat al even mee, daarom is er gekozen om als opvolger de CrossClimate plus op de markt te brengen. Wij bij Kuil weten natuurlijk als geen ander wat de voor- en nadelen en verschillen tussen de banden zijn. We leggen ze hier aan je uit

Verschil CrossClimate en CrossClimate plus

Bij de CrossClimate plus heeft Michelin gekozen voor een nieuwe rubber compound. Hierdoor gaat de band langer mee omdat deze nieuwe compound slijtvaster is. Gemiddeld kunnen er meer kilometers mee gereden worden dan met de ‘gewone’ CrossClimate. Daarnaast is er voor een iets anders profiel gekozen. Hiermee is de grip op sneeuw en ijzige oppervlakten met de CrossClimate plus gemiddeld wat beter dan met de CrossClimate. Door de hogere slijtvastheid blijven natuurlijk de prestaties op sneeuw en ijs ook net wat langer goed. Beide banden komen prima uit de bekende bandentesten van onder meer de ANWB, maar in de wintermaanden scoort CrossClimate plus net iets beter.

Banden bij dé expert aanschaffen

Niet voor elke automobilist zal het aanschaffen van all season banden van een A-merk de beste optie zijn. Kom daarom gerust eens langs bij Kuil om informatie in te winnen over de beschikbare autobanden. We kunnen niet alleen het verschil tussen CrossClimate en CrossClimate plus uitstekend aan je uitleggen maar ook over alle andere merken en modellen bijzonder veel informatie geven. Zo kunnen we door te overleggen samen uitkomen bij de beste autoband voor jouw auto.

 

 

 

You may also like...